5 απλοί τρόποι για να ανακουφιστείτε από τη ζέστη το καλοκαίρι

καλοκαίρι

Το καλοκαίρι είναι συνήθως η αγαπημένη εποχή μικρών και μεγάλων. Τι είναι αυτό που την κάνει τόσο ξεχωριστή; Μα φυσικά ο καλός καιρός και περίφημος καλοκαιρινός ήλιος. Ο συνδυασμός αυτών των δύο μας επιτρέπει να κάνουμε πάρα πολλές δραστηριότητες τις οποίες δεν μπορούμε να τις κάνουμε άλλη εποχή του χρόνου, όπως το μπάνιο στη θάλασσα και την ηλιοθεραπεία και το μαύρισμα. Η ζέστη του καλοκαιριού όμως, έχει και μία σκοτεινή πλευρά, η οποία μπορεί να τη καταστήσει και επικίνδυνη.

Η υπερβολική ζέστη, ο περίφημος καύσωνας, δεν είναι απλά μία πηγή ταλαιπωρίας για τον περισσότερο κόσμο. Για κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών, για τους ηλικιωμένους και τα παιδιά ας πούμε, μπορεί να αποδειχτεί επικίνδυνος, ή ακόμη και μοιραίος. Ο λόγος γι’ αυτό, είναι φυσικά η περίφημη θερμοπληξία, μία ασθένεια που “πηγάζει” από τη ζέστη και μπορεί να προκαλέσει πολλά και σοβαρά προβλήματα στον οργανισμό μας.

καύσωνας

Μπορεί ο καύσωνας να μπορεί να είναι επικίνδυνος, αλλά γενικότερα η ζέστη το καλοκαίρι προκαλεί έντονη δυσφορία, ακόμη και όταν δεν είναι υπερβολική. Όποιοι έχουν κάνει στρατό, σίγουρα θα έχουν ακούσει το ρητό “το κρύο παλεύεται, η ζέστη όχι”, το οποίο είναι πέρα για πέρα. Ακόμη και αν βγάλεις όλα σου τα ρούχα και κυκλοφορείς γυμνός, η ζέστη θα σε επηρεάσει και θα σε ταλαιπωρήσει.

Η πιο συνηθισμένη λύση για τη ζέστη του καλοκαιριού, είναι φυσικά το Air Condition. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι τιμές τους, αν και έχουν πέσει πολύ τον τελευταίο καιρό, παραμένουν απλησίαστες για πολλούς συμπολίτες μας. Επίσης, πολλοί απλά δεν αντέχουν τον ξερό αέρα που βγάζουν. Όπως και να έχει όμως, το Air Condition είναι μία προσωρινή λύση. Δεν μπορείς να το πάρεις μαζί σου στο δρόμο άλλωστε! Ας δούμε λοιπόν μερικές χαμηλού κόστους και πολύ πρακτικές συμβουλές για την καταπολέμηση της καλοκαιρινής ζέστης!

1. Φάτε πικάντικα φαγητά

Μπορεί να σας ακούγεται κάπως παράξενο, αλλά η κατανάλωση πικάντικων τροφών το καλοκαίρι, μπορεί πραγματικά να δροσίσει το σώμα σας. Πώς και γιατί θα γίνει αυτό; Τα καυτερά φαγητά θα σας “ζεστάνουν”, πράγμα που σημαίνει πως θα σας κάνουν να ιδρώσετε και ο ιδρώτας, ως γνωστόν, είναι ο φυσικός κλιματισμός του σώματος μας.

Αν τα πικάντικα φαγητά σας φαίνονται πάρα πολύ ακραία σαν λύση, σύμφωνα με διακεκριμένους διαιτολόγους, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε πικάντικά συστατικά και μπαχαρικά σε σάλτσες και άλλα σνακ που τρώτε το καλοκαίρι.

2. Βάλτε κάποια καλλυντικά και άλλα παρόμοια προϊόντα στο ψυγείοCosmetic_Cooler

Μπορείτε να μετατρέψετε τα καλλυντικά και τα άλλα προϊόντα ομορφιάς που χρησιμοποιείτε καθημερινά σε μια πηγές δροσιάς το καλοκαίρι με έναν πολύ απλό τρόπο: τοποθετώντας τα στο ψυγείο. Η αντηλιακή λοσιόν, τα τόνερ, οι κρέμες και τα αρώματα μπορούν δηλαδή να φυλάσσονται στο ψυγείο για να σας δώσουν μία μοναδική αίσθηση δροσιάς και φρεσκάδας, αμέσως μετά την εφαρμογή τους.Ως αφορά το δέρμα σας,να είστε βέβαιοι ότι στον δυνατό ήλιο όταν χρησιμοποιείτε αντιηλιακά προσώπου ή σώματος να κοιτάτε την ποιότητα όπως πχ τα αντιηλιακά της σειράς frezyderm velvet που ξεχωρίζουν και ας είναι λίγο πιο ακριβά από τα συνηθισμένα προϊόντα.

3. Δροσίστε τον παλμό σας

Οι επιστήμονες στο Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου της Αμερικής, συνιστούν να τοποθετήσετε ένα βρεγμένο σφουγγαράκι στην κατάψυξη για να το μετατρέψετε εύκολα και γρήγορα σε μία ψυχρή κομπρέσα. Έπειτα, μπορείτε να τοποθετήσετε το κατεψυγμένο αυτό πανί στους καρπούς σας ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο του σώματος σας μπορείτε να νιώσετε τους παλμούς σας, όπως για παράδειγμα στον λαιμό σας. Έτσι η κρύα αυτή κομπρέσα, θα προκαλέσει το λεγόμενο παγωμένο σοκ στο σώμα σας.

Αν δεν έχετε κάποια πετσέτα που να μπορείτε να μετατρέψετε σε κομπρέσα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία παγοκύστη. Αν δεν έχετε ούτε παγοκύστες, μπορείτε απλά να κρατήσετε τους καρπούς σας κάτω από κρύο, τρεχούμενο νερό για 30 δευτερόλεπτα. Αυτό το δροσερό νερό θα κρυώσει το αίμα στις φλέβες σας και θα σας προσφέρει σχεδόν αμέσως μεγάλη ανακούφιση.

4. Πιείτε δροσιστικά υγρά, αλλά αποφύγετε τη καφεΐνη και το αλκοόλ

Αν περνάτε πολύ ώρα έξω σε ζεστό καιρό, τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να ενυδατώσετε το σώμα σας για να το αναζωογονήσετε. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, όλοι οι γιατροί συνιστούν να πίνετε δροσερά και αναζωογονητικά υγρά, όπως κρύο νερό και χυμούς μετά από πολλή ώρα στον ήλιο.

Προσοχή όμως, θα πρέπει να αποφύγετε τους κρύους καφέδες και το παγωμένο τσάι και γενικά ότι ποτό ή αναψυκτικό περιέχει καφεΐνη ως Μερικοί άνθρωποι μπορούν να δουν αυξημένη εφίδρωση. Θα πρέπει επίσης να αποφύγετε τη μπύρα, το κρασί και τα ποτά με πολύ αλκοόλ, καθώς το αλκοόλ αφυδατώνει τον οργανισμό αντί να τον ενυδατώνει.

5. Δημιουργήστε ένα σπιτικό Air Condition

Μπορεί να μην έχουμε όλοι κάποιο Air Condition στο σπίτι μας για λόγους τους οποίους περιέγραψα και παραπάνω, αλλά σίγουρα όλοι έχουμε κάποιον ανεμιστήρα. Με μία μικρή μετατροπή λοιπόν, μπορείτε να μετατρέψετε τον ανεμιστήρα σας σε πολύ καλή πηγή δροσιά για το σπίτι σας, η οποία μάλιστα δεν θα βγάζει και “ξερό” αέρα. Απλά πάρτε ένα μπολάκι ή δοχείο με πάγο και τοποθετήστε το μπροστά από τον ανεμιστήρα σας! Η δροσιά που σας προσφέρει θα πολλαπλασιαστεί αμέσως!

Homemade-Air-Condition

Αυτές οι συμβουλές θα σας βοηθήσουν να γλυτώσετε από τη καλοκαιρινή ζέστη τόσο μέσα όσο και έξω από το σπίτι. Εννοείται όμως ότι θα πρέπει να προστατεύεστε και από τον ήλιο όσο είστε έξω, καθώς ο ήλιος πέρα από τη ζέστη, μπορεί να προκαλέσει και εγκαύματα και άλλα πολύ σοβαρά προβλήματα. Γι’αυτό θα πρέπει να προμηθευτείτε με αντηλιακά προσώπου για το καλοκαίρι, καθώς και σώματος.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *