Απλές οδηγίες για να τρώτε υγιεινά εσείς και τα παιδιά σας στο κάμπινγκ

Σχεδιάζετε να κάνετε πεζοπορία ή κάμπινγκ στην ύπαιθρο; Θα πρέπει λοιπόν πριν ξεκινήσετε να φροντίσετε για τις ανάγκες διατροφής σας όσο θα είστε στη φύση. .Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για να βεβαιωθείτε ότι θα πάρετε μαζί σας θρεπτικά και υγιεινά φαγητά αλλά και ότι αυτά θα παραμείνουν ασφαλή προς κατανάλωση σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού ή τις περιπέτειας σας.Η υγιεινή διατροφή θα πρέπει να σας γίνει συνήθεια!

Να κάνετε ένα καλό σχέδιο. Οι ανάγκες σας σε τροφή και νερό ανάγκες σας είναι γενικά υψηλότερες από το συνηθισμένο όταν είστε σε κάμπινγκ και εκδρομές γενικότερα, γιατί επιδίδεστε σε περισσότερες σωματικές δραστηριότητες. Αν λοιπόν θα πάτε για κάμπινγκ ή πεζοπορία το καλοκαίρι που έχει πολλή ζέστη, θα πρέπει να έχετε σίγουρα μαζί σας πολλά υγρά. Όταν λοιπόν θα αγοράζετε και θα πακετάρετε τα τρόφιμα σας για το κάμπινγκ, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν:

  1. Τη διάρκεια του ταξιδιού
  2. Ποιες τροφές και ποτά σκοπεύετε και μπορείτε να πάρετε μαζί σας
  3. Αν θα μαγειρεύετε το φαγητό σας ή αν προτιμάτε τα έτοιμα φαγητά (κονσέρβες κλπ)
  4. Αν μπορείτε να πάρετε μαζί σας ψυγειάκι
  5. Σκεφτείτε ποια και πόσα εργαλεία θα χρειαστείτε για το φαγητό σας (σκεύη μαγειρικής, μαχαιροπίρουνα, ανοιχτήρια κλπ) και φροντίστε να τα πακετάρετε αμέσως.
  • Αν η εκδρομή σας θα είναι ημερήσια ή με μία μόνο διανυκτέρευση, μπορείτε να πάρετε μαζί σας και πιο ευπαθή τρόφιμα. Μπορείτε να πάρετε ας πούμε κάποια σάντουιτς ή και μαγειρεμένα φαγητά, απλά πακετάρετε τα σωστά, δηλαδή σε κάποιο δοχείο μαζί με κάτι κρύο όπως πάγο ή παγοκύστες για να διατηρηθούν καλύτερα. Έτσι θα μπορείτε να τα βάλετε εύκολα στο σακίδιο ή το σακ βουαγιάζ σας, χωρίς να ανησυχείτε αν θα χαλάσουν.
  • Το εμφιαλωμένο νερό ή τα αθλητικά ποτά είναι πολύ σημαντικά για να παραμένετε ενυδατωμένοι! Θα πρέπει να έχετε πολλά υγρά μαζί σας γενικά, μιας που όπως είπαμε και παραπάνω, χάνετε υγρά πολύ εύκολα στο κάμπινγκ, λόγω της καθημερινής άσκησης και της ζέστης. Καλό είναι να έχετε μαζί σας κι ένα ψυγειάκι για να κρατάτε τα υγρά σας δροσερά. Προτιμήστε το νερό και τα αθλητικά ποτά, τα οποία είναι ιδανικά για την ενυδάτωση και αποφύγετε τα αναψυκτικά με ζάχαρη, καθώς θα σας αφυδατώσουν ακόμη πιο πολύ.
  • Αν θα μείνετε για πολλές μέρες, φροντίστε να έχετε μαζί σας φαγητά που να μπορούν να μαεγιρευτούν ή να προετοιμαστούν εύκολα. Τη πρώτη ημέρα στο κάμπινγκ καλό είναι να φάτε τα ευπαθή τρόφιμα που έχετε μαζί σας, όπως κάποια σάντουιτς ή μαγειρεμένα φαγητά. Από κει και πέρα, καλό είναι να έχετε μαζί σας τρόφιμα που να μην είναι δύσκολα στο μαγείρεμα και να είναι και σχετικά ανθεκτικά. Μπορείτε ας πούμε να έχετε μαζί σας έτοιμες σούπες και άλλα προπαρασκευασμένα φαγητά. Όπως και να έχει, είναι καλό να έχετε ένα ψυγειάκι για να συντηρείτε τα πιο ευπαθή τρόφιμα σας, ιδιαίτερα τα κρέατα, αν είστε φαν του Μπάρμπεκιου. Τέλος, αν πρόκειται να πάτε για κάμπινγκ με την οικογένεια σας και έχετε επιλέξει υγιεινή διατροφή για τα μικρά σας, θα πρέπει να φροντίσετε να έχετε μαζί σας άφθονα από τα φαγητά που “επιτρέπεται” να τρώνε. Είναι καλή ιδέα να ρωτήσετε τον γιατρό ή τον διατροφολόγο σας ποια υγιεινά τρόφιμα που αρέσουν στα παιδιά σας μπορείτε να πάρετε στο κάμπινγκ και πως να τα συντηρήσετε.
  • Ακολουθείτε πάντα τις ορθές πρακτικές ασφάλειας για τα τροφίμων, από τη στιγμή που θα τα πακετάρετε, μέχρι τη στιγμή της κατανάλωσης τους:
  1. Να πλένετε συχνά τα χέρια σας και να τα πλένετε πάντα πριν και μετά το φαγητό. Αν δε θέλετε να ξοδέψετε νερό, τα υγρά μαντηλάκια είναι η καλύτερη λύση.
  1. Κρατήστε το ωμό κρέας και τα έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα χωριστά. Βάλτε σε ξεχωριστά πιάτα το κρέας και τα έτοιμα φαγητά όταν σερβίρετε το φαγητό.
  1. Μαγειρέψτε σε κατάλληλες θερμοκρασίες. Χρησιμοποιήστε ένα θερμόμετρο τροφίμων για να είστε σίγουροι ότι το φαγητό που μαγειρεύεται έχει φτάσει σε μία ασφαλή εσωτερική θερμοκρασία.
  1. Να βάζετε τα τρόφιμα σας πάντα στο ψυγείο, αν δεν έχετε ψυγείο, βάλτε τα αναλώσιμα τρόφιμα σας συμπεριλαμβανομένου του κρέατος ή των πουλερικών, σε μονωμένα δοχεία με άφθονο πάγο ή παγοκύστες. Αποθηκεύστε τα περισσεύματα του φαγητού σας στο ψυγείο μόνο αν εξακολουθεί να έχει πάγο. Φροντίστε να τοποθετήσετε το ψυγείο σε όσο το δυνατόν πιο δροσερό μέρος.